speak


min kusin rekomenderade denna film så jag bestämde att jag skulle kolla på den idag.
tänkte först berätta lite kort vad den handlar om: det handlar om en tjej som ska börja årkurs 9, men året innan så hände det något, hon blev våldtagen på en fest så hon gick in och ringde polisen, men alla hennes vänner trodde självklart att hon ringde polisen för att sparka ut alla från festen. så alla hennes vänner hatade henne för att hon liksom förstorde festen. så när årskurs 9 började så hade hon det inte bra, hon blev mobbad och behandlad illa av alla.

min åsikt om filmen: jag trodde inte den skulle vara så bra, den hade sjukt starka känslor inblandade så jag blev otroligt rörd under filmen. den är verkligen sevärd, alla som har blivit våldtagna kan verkligen förstå sig själv i denna film. den får definitivt 5 av 5 i betyg. sevärd!


Kommentarer
Postat av: Ellen

Vilken snäll kusin du har;) heheh den filmer äger

:P

2010-04-10 @ 19:37:18
URL: http://sunnysideup.devote.se
Postat av: rebeckajonsson

jag håller med dig, toppen film!

5 av 5 :)

2010-04-10 @ 21:53:21
URL: http://rebeckaajonsson.blogg.se/
Postat av: ' c a r o l i n e (a)

jag har hört talas om den filmen.. men åh, nu vill jag se den ju :(

2010-04-11 @ 00:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0