Dag 1 - Presentera mig själv

Jag börjar "igår" , så det stämmer med datumet.

 

Jadu, jag ska börja med att presentera mig själv. Jag vet inte vart jag ska börja, men ja jag heter ju Sara Eriksson, jag är 16 år, men fyller 17 år den 25 december. Ja det är sent, haha men jag är van med att fylla år dagen efter julafton. Jag har en mamma och en pappa såklart, men dom bor inte tillsammans. Mamma bor i Sundsvall med sin fästman Kent. Jag bor mestadels hos mamma, för där trivs jag bäst. Pappa bor i Timrå med hans sambo AnnSophie, och hon har en son som heter Anton som också bor där. Jag är med pappa under loven för de mesta. Jag har en stora syster som är döv, hon heter Petra, och hon är 19 år. Hon är min andra halva, hon är min bästa vän, hon är den som aldrig har svikit, hon är den enda jag kan lita på. Jag är uppväxt i Sundsvall, och i grundskolan gick jag i en specialskola för att jag är hörselskadad. Jag hör bra, kan prata bra, precis som alla andra, men det är för att jag använder hörapparater, utan dom hör jag nästan ingenting. Och eftersom min storasyster är döv så kan jag väldigt mycket teckenspråk. Och specialskolan som jag gick på heter Kristinaskolan, och den ligger i Härnösand, 5 mil utanför Sundsvall. Så jag fick pendla med taxi varje morgon och kväll till skolan och hem.

Eftersom jag är hörselskadad så går jag på gymnasiet i Örebro, för där finns specialskolor för oss som är döva och hörselskadade. Så jag bor för det mesta i Örebro nu, jag bor i ett kollektiv som heter Hjälmaren, och där trivs jag jätte bra. Jag har inga tankar på att flytta därifrån just nu iallafall, men framöver vill jag gärna ha en egen lägenhet. Jag går första året på frisörlinjen och jag trivs jätte bra där. Jag åker hem till Sundsvall ungefär varannan helg, kanske mindre. Så jag får inte träffa min familj så ofta, men jag är väldigt glad att jag har storasystern i Örebro också. Det var allt om mig, tror jag. Haha ska inte proppa i er för mycket fakta om mig. Men om ni undrar nåt så är det ju bara att fråga :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0