- ett stycke från; om jag kunde drömma

Hejhej, jag tänkte bara skriva ett stycke från Twilight boken Om jag kunde drömma.
Jag tycker om den stycket, och de handlar om att Bellas kompis Jessica vill veta vad Bella & Edward gjorde dagen innan.


"Vad tänker du säga till henne?" frågade Edward.
"Hallå där! Jag trodde inte du kunde läsa mina tankar", väste jag.
"Det kan jag inte heller", svarade han häpet. Sedan klarnade hans blick.
"Men jag kan läsa hennes. Hon kommer att kasta sig över dig på lektionen."
  Jag stönade medan jag tog av mig hans jacka, gav den till honom och drog på
mig min egen. Han hängde sin över armen.
"Så, vad tänker du säga?"
"Lite hjälp, kanske?" vädjade jag. "Vad vill hon höra?"
   Han skakade på huvudet och flinade retsamt. "Det där är orättvist."
"Nej, men att du inte talar om vad du vet - det är orättvist"
    Han funderade medan vi gick, och vi stannade utanför dörren till salen där
jag hade morgonens första lektion vände han sig emot mig.


"Hon vill veta om vi dejtar i hemlighet", sa han. "Och så vill hon veta vad du har
för känslor för mig."
   "Jäklar, vad ska jag säga?" Jag försökte se oskuldsfull ut.
Folk passerade oss på väg till lektionssalen och de stirrade antagligen, men
jag var knappt medveten om dem.
   "Hm ..." Han hejdade sig för att lyfta upp en hårslinga som rymt ur knuten
i min nacke och linda den på plats igen.
Mitt hjärta bultade okontrollerat. "Jag antar att du kan svara ja på den första frågan, om du
inte har något emot det .. Det vore den enklaste förklaringen"
  "Det är lugnt för min del", sa jag med en svag röst.
  "Och hennes andra fråga .. Tja, jag ser själv fram emot att få höra svaret på den frågan"
Edward drog på munnen i det där sneda leendet som jag gillade så skarpt, och jag hann inte hämta andan tillräcklignt för att besvara den kommentaren innan han gick sin väg.
   "Vi ses på lunchrasten!" ropade han över axeln.


Gulligt eller vad? (aa)


Kommentarer
Postat av: caaroliine

det var här jag läste det där stycket (aa'

2010-01-18 @ 19:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0