super duper nervös



Imorgon börjar mitt APU, jag ska praktisera på en frisörsalong inne i stan som heter Ateljé Hår.
Det ska bli kul att få se en riktig frisörsalong, och hur miljön är där, och hur man jobbar där. Det ska också bli kul att se hur man ska ta emot kunder, och vilken ordning man gör allt. Allt ska bli så intressant att se med mina egna ögon. Det är dessvärre en liten frisörsalong, så det kommer va väldigt få kunder, och det är bara en tjej som jobbar där. Det var litet minus, men inga andra ställen ville ta emot en pratikant. Men det får helt enkelt duga. Jag kan inte göra så mycket på kunderna eftersom jag bara går på första året, men jag hoppas att jag får möjlighet att shampoonera några kunder iallafall. För det är jag bra på, haha. Jag hoppas att jag får torka håret på nån, eller platta håret, men det tror jag knappast att jag får. Men man kan alltid hålla tummarna.

Jag hoppas verkligen att min handledare är trevlig, men det tror jag säkert att hon är. För eftersom det bara hon som jobbar där så vill man ju att det ska vara en person som man kan prata med, så man slipper vara tyst hela tiden. Jag är rätt blyg av mig, men det ska nog gå bra. Ska praktisera där i två veckor, ledig på måndagar. Börjar klockan elva imorgon. Otroligt nervöst, men det ska bli kul :)

Kommentarer
Postat av: linda - EN GOTT&BLANDAT PÅSE

hehe så känner jag med! Känns alltid bra att ha med sig ett litet gosedjur ;)

2010-10-18 @ 19:57:39
URL: http://mylifeaslinda.blogg.se/
Postat av: Angelica

lycka till :D

2010-10-18 @ 21:21:02
URL: http://aacil.blogg.se/
Postat av: Felicia

ha det kul där :D

2010-10-18 @ 21:32:11
Postat av: sara

felicia: har du ingen blogg? :o

men ja jag ska försöka ha så mycket kul som jag kan :D

2010-10-18 @ 21:38:32
URL: http://saraeriiksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0