Miracle

Ingen tror att USA:s nye hockeycoach Herb Brooks (Kurt Russell) kommer att lyckas när han presenterar sitt OS-team till Olympiska vinterspelen 1980 i Lake Placid. Brooks brinner för den omöjliga idén att av ett gäng collegegrabbar skapa ett lag som kan besegra Sovjetunionens oslagbara hockeymaskin. Den tuffe USA- coachen drillar sina spelare till yttersta gränsen. Sakta men säkert växer ett hockeylag fram, som faktiskt börjar tro att den kan uträtta ett mirakel.

Gud vilken underbar film denna var. Har sett den förut, men då var jag med massa kompisar så jag kollade inte så noga på filmen, så jag förstod inte handlingen. Men idag kollade jag på den själv. Gud, man var verkligen inne i filmen när dom hade matcher, jag klappade händerna och skrek när dom gjorde mål, och när de andra laget gjorde mål så blev jag sur osv. Men slutet var oslagbart, tårarna forsade av lycka, herregud. Har nog aldrig gråtit så mycket till en "lycklig" film förut. Sevärd ! :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0